Van de bestuurstafel

05/04/2020

In deze rare tijden hier toch een Vechtnieuws Bulletin.

Zoals in de eerdere nieuwsbrief aangegeven hebben we helaas het draaien van de winterberging uit moeten stellen. Met de deze week verlengde regels betekend dit dat wij in ieder geval tot en met 28 april niet kunnen draaien. Zodra de overheid in de week daarvoor bekend gemaakt heeft hoe de maatregelen er na 28 april uit gaan zien, zullen wij ons beraden en jullie weer informeren over de dan ontstane situatie.

Op het moment van schrijven hebben ook zowel de provincie als de Gemeente Weesp aangegeven dat, zolang de corona maatregelen van kracht zijn de bruggen draaien volgens de winter dienstregeling. Dit betekend onder andere dat er in het weekend niet gedraaid wordt. Meer informatie over brugdraaiingen is te vinden via: https://www.watersportverbond.nl/nieuws/beperkingen-vaarroutes-en-vaargebieden-recreatievaart

Ook voor de uitgestelde ALV geldt dat we in afwachting zijn van het vervolg van de maatregelen. Hier komen we ook op terug zodra er zicht op is dat we deze, voor iedereen veilig, kunnen organiseren. Het bestuur heeft wel vergaderd maar ook hier hebben we ons aangepast en doen we dit voorlopig online, met een beeldverbinding vanachter de computer.

Helaas zijn ons de afgelopen maanden ook drie leden ontvallen, Hans Buijs in Januari, Albert Mandersloot in Februari en afgelopen maand het oudste lid van onze vereniging Henk van Asselt. Op de laatste ALV hebben we Henk nog kunnen huldigen voor zijn 70 jarig lidmaatschap! In 2018 heeft John van de Pas een mooi verhaal met én over Henk geschreven, wat we in deze bulletin als in memoriam nogmaals opgenomen hebben. Zie: In memoriam – Henk van Asselt

Jeroen, onze havenmeester, is op 1 april weer begonnen maar de toko moet gesloten blijven. Hoe het de komende weken op de haven gaat lopen blijft gissen, veel leden liggen nog op de winter berging, een aantal winter gasten kan niet weg aangezien zij vastzitten in het buitenland en met de huidige beperkingen is het onduidelijk of er überhaupt passanten komen.

Ook op de haven dienen wij de 1,5 meter regels te respecteren, dus mocht je op haven liggen of zijn, houd hier rekening mee. Praktisch gezien betekend dit dat er slecht een familie/huishouden tegelijk op een steiger kan/mag lopen, je kan elkaar op de steiger niet op veilige afstand passeren. Dus wacht op de kant (of aan boord) op elkaar. Het zelfde geldt overigens voor de winterberging, er mag gewoon gewerkt worden, zolang de 1,5 m regel in acht gehouden wordt.

Nu we met de steeds veranderende regelgeving, regelmatig en op korte termijn met jullie moeten communiceren, is het mooi dat er de afgelopen maanden veel werk verzet is aan de website en ook de nieuwsbrief functie erachter. Wederom een grote stap vooruit waardoor we sneller en frequenter met jullie kunnen communiceren.

Yolanda Anthony heeft deze taak op zich genomen en ze stelt zichzelf of de site ook even voor. Zie: webmaster. Alle communicatie is nu ook op de site terug te vinden., dus neem er zeker eens een kijkje. Aangezien we dit niet openbaar (voor iedereen leesbaar) willen zetten moet je voor dit deel van de site eenmalig een wachtwoord aanmaken waarmee je vervolgens kan inloggen. Naast contact informatie en de recente nieuwsbrieven zijn hier ook alle oude Vechtnieuws uitgaven terug te lezen.

De volgende verbetering is dat het inschrijfformulier voor de winterberging voor het komende seizoen ook digitaal via de site ingevuld kan worden, hierover binnenkort meer.

We streven ernaar om regelmatiger een “Vechtnieuws Bulletin” uit te sturen met actuele en nuttige informatieve. Over het reilen en zeilen van onze mooi vereniging, maar dit kunnen wij niet alleen. Yolanda is altijd op zoek naar leuke nieuwtje, informatie en verhalen. Dit kan heel eenvoudig doorgegeven worden via de site, na ingelogd te zijn, vind je de link onder “Berichten”.

Sterkte allemaal, blijf veilig en gezond!!!

Hopelijk tot snel op de haven.

Oskar Sieking