Indeling winterberging 2022/2023

22/09/2022

Beste Leden,
De draaidagen voor de aankomende winter zijn dit jaar vastgesteld op:

ZATERDAG 8 en ZATERDAG 15 Oktober, beiden vanaf 0700 uur, met een restant van de boten op ZATERDAG 22 Oktober

LEES ONDERSTAAND BERICHT  GOED DOOR EN WEES VOORBEREID

Voorbereidingen:
– Op de dag zelf zul je gebeld worden wanneer je verwacht wordt met je boot bij het winterberging terrein. Voor de eerste 12-14 boten geldt dat die zich aan de tijd kunnen houden zoals beschreven op de planning. De rest kan als inschatting alvast kijken naar de bijgevoegde planning.
Eigenaren met “C” (rails) achter hun naam worden verwacht zaterdag 22 oktober vanaf 0800 uur hun boot te brengen.

– Boten pas aanleggen aan de steiger op aanwijzing van de commissie.
Pas als de commissie het zegt aanleggen, anders even wachten op het water. Zorg ervoor dat je boot winterklaar is en de commissie niet staat te wachten op antivries etc.

Ook nu weer geldt; houd je telefoon in de gaten. Heb je een nieuw nummer, geef dat dan even door via email aan: winterberging@wsvdevecht.nl of Eric van Huisstede.

– Je wordt verwacht je aan de richtlijnen (oa met betrekking tot PBM’s) te houden.

-Bijgevoegd ook een draailijst met indicatieve tijden. Met uitzondering van de eerste 12-14 boten word je echter pas verwacht bij de steiger als je gebeld bent door de WB commissie! Tijden kunnen nog veranderen gedurende de dag namelijk.

Op deze manier proberen we het weer zo efficient en veilig mogelijk te doen. In totaal gaan er namelijk 76 boten uit in deze dagen!

Belangrijke mededeling:
Loods: je wordt alleen geacht je boot te brengen. Na het brengen/aanleggen loop je door de brandgang naar het hek en uitgang. De commissie legt de boot op zijn plek. Er kan NIET afgedekt of winterklaar gemaakt worden. Dat kan vanaf zondag.

Buitenterrein: Na het brengen van de boot, loop je door de brandgang naar het hek en wacht tot de boot geplaatst is. Als je een seintje krijgt van de commissie, kun je even naar je boot om je dektent dicht te doen. DUS GEEN WINTERKLEED of iets dergelijks! Alleen dichtdoen, niet gelijk winterklaar maken. Daarna wordt je verwacht gelijk weer van het terrein af te gaan.

ALLEEN  ALS EENIEDER ZICH AAN DE RICHTLIJNEN HOUDT, KUNNEN WE OP EEN VEILIGE EN VERANTWOORDE MANIER DE BOTEN DE KANT OP DRAAIEN. HOU JE DUS AAN DE RICHTLIJNEN EN VOLG INSTRUCTIES VAN DE COMMISSIELEDEN OP.

Voor meer informatie, neem contact op met winter@wsvdevecht.nl

De winterbergingscommissie